Balamuc e locul de joaca al artiștilor Livia Coloji, Cutting Alex și Ana Kun. Cutting Alex adică Răzvan Alexandru Cornici. El taie – hârtie colorată, carton – iar ceea ce iese sunt colaje volumetrice.
Apropo de Balamuc, acesta e un spațiu în care artiștii nu-s închiși, cum greșit s-ar putea crede la prima vedere, ei doar petrec multe ore acolo. Echipați în haine de lucru. Iar când pleacă, artiștii își iau balamucul cu ei. Asta spun ei, și îi credem pe cuvânt. Balamucul e un grup, e un loc și e o stare. Iar acest balamuc-stare a prezentat, ieri, în premieră mondială un târg de garaj de artă. ”Lucrări din Originalia cu prețuri de Flavia” au fost oferite privirii și cumpărării într-o hală din curtea studioului de fitness de pe bulevardul Cetății colț cu Calea Torontalului.
De la prânz până seara târziu, cei trei artiști au întâmpinat oaspeți cu ceai pe alese și opere numai bune de dus acasă. Au înșirat pe mese sau au prins de umerașe 80 de tablouri. Mari și mici. Picturi, grafică, colaje sub sticlă. Șoricei care spun povești, Moș Crăciun care își cară desaga decupată, o Deochioasă roz numai bună contra deochiului (pentru că moartea poartă ochelari, așa cum scrie și în lucrare).
Coloji, Cornici și Kun sunt trei artiști ai noii generații care au învățat mai întâi la Liceul de Arte Plastice și au dobândit primele amintiri comune. Apoi au aprofundat arta și, deși au licențe și mastere, au rămas copii în suflete, unii cu un nume bine (re)cunoscut între cunoscători.
Acum au stabilit că e momentul să se adreseze și necunoscuților, cu o idee pe cât de simplă pe atât de mărinimoasă: ”încurajăm oamenii care au considerat arta ceva intangibil să cumpere”, după cum spune Ana Kun.
Pentru asta, așa cum au anunțat, au pus pentru fiecare lucrare ”prețuri de Flavia”. Adică 450 de lei preț maximal. De acolo în jos au curs operele și ofertele. Căci, trebuie spus, deși artiștii s-au gândit că și dacă vindeau o felicitare erau câștigați, au avut vizitatori cu zecile și au dat numeroase lucrări, iar altele au fost deja rezervate de cumpărători pentru ziua de salariu. Până la urmă, așa se cultivă un nou public de artă. ”Am făcut Târgul de garaj ca să arătăm publicului că lucrările de artă nu sunt neapărat scumpe și că în loc să cumpere de la magazine un print oarecare înrămat, pot lua grafică sau pictură veritabile, care costă tot atât. Vrem să atragem altfel de public, să formăm, să demonstrăm că arta este pentru oricine, nu pentru o anume clasă socială”, a completat Livia Coloji.